The Division Bell Albümü Türkçe Çevirisi

What Do You Want From Me – Benden Ne İstiyorsun?

Odada etrafına bakınırken bu gece

Otur yerine ve kıs ışıkları
Kanımı mı istiyorsun, gözyaşlarımı mı?


Ne istiyorsun?
Ne istiyorsun benden?

Pink Floyd The Division BellŞarkımı söyleyeyim, daha fazla söyleyemeyene dek
Tellere mi vurayım, parmaklarımın derisi soyulana dek
Çok zor seni mutlu etmek
Ne isytiyorsun benden.
Senin bilmediğin bir şeyi bildiğimi mi sanıyorsun?
Ne istiyorsun benden
Vaat etmesem sana yanıtları gider miydin?
Ne istiyorsun benden
Dışarıda yağmurun altında mı durayım?
Bir papatya tacı yapmamı mı istiyorsun senin için?
Ben değilim senin ihtiyaç duyduğun
Ne istiyorsun benden

Elde edebilirsin her istediğini
Sürüklenebilirsin, düş kurabilirsin
Hatta yürüyebilirsin suyun üstünde her istediğini

Sahip olabilirsin her istediğine
Ruhunu satabilirsin, tüm kontrolü elegeçirmek için
Gerçekten bu mu ihtiyaç duyduğun

Kendinden geçebilirsin bu gece
Bak içeride hiç birşey yok saklayacak
Dön ve ışığa çevir yüzünü
Ne istiyorsun benden

 

Poles Apart – Ayrı Kutuplar

Biliyor muydun?…her şeyin bu kadar ters gideceğini senin için
Ve anlamış mıydın her şeyin bu kadar
doğru olacağını benim için
Niye söyledik sana öyleyse
Her zaman altın çocuk olduğunu
Ve hiç yitirmeyeceğini gözlerindeki o ışığı

Hey sen… hiç farkına varmış mıydın neye dönüşeceğinin
Ve anlamış mıydın yanlızca ben olmadığını kaçtığının
Yoksa her zaman bildiğin halde hiç rahatsız etmedi mi seni
Körlere yol göstermek, ben bakarken gözlerindeki çelikten dışarı

Yağmur yağdı usul usul, tüm damların üstüne bilinmezliğin
Seni düşündüm ve yılların ve tüm üzüntüleri geride bıraktığım
Yoksa sen biliyor muydun?

Hiç düşünmemiştim yitireceğini gözlerindeki o ışığı

A Great Day For Freedom – Özgürlük İçin Büyük Gün

Duvarın yıkıldığı gün
Attılar kilitleri yere
Ve bardaklarımızı kaldırarak, bir çığlık kopardık gelen özgürlük için

Duvarın yıkıldığı gün
Aptallar Gemisi sonunda oturdu karaya
Vaatler aydınlattı geceyi, uçan kağıt güvercinler gibi

Yanımdan ayrıldığını düşledim
Hiçbir sıcaklık, gurur bile kalmadı
Ve ihtiyacın olduğu halde bana
Çek açıktı hiçbir şey yapamayacağım senin için

Şimdi yaşam değerini yitiriyor günden güne
Dostlar ve komşular çekip gittikçe
Ve bir değişim var, pişmanlık duyulda bile, geri döndürülemez

Şimdi sınırlar yer değiştiriyorlar çöl kumları gibi
Uluslar yıkarlarken kanlanmış ellerini
Sadakatten, tarihten, tonlarında grinin

Davulların sesine uyandım
Müzik çaldı, sabah güneşi içeri aktı
Döndüm ve baktım sana
Ve artakalan acının dışında her şey kayıp gitti… kayıp gitti

 

Wearing The Inside Out – Tersyüz Edilmiş

Sabahtan akşama dek gözden uzak kaldım
Farkında değildim bana ne olduğunun
Daha sağ idim, güçbela hayatta kalabilmişim
Kısacası …yırtmışım

Bir ses duyamayacaksınız
Ağzımdan çıkan
Çok zaman geçirdim
Tersyüz edilmiş halde
Tenim soğuktur.
İnsan dukunuşlarına
Bu kanayan kalp atmıyor yeterince

Mırıldandım sessizlik yeminini ve şimdi
Duyamıyorum sesli düşünsem bile
Işıkla söndürüldüm, geceyi yakıyorum
Bürünüyorum onun karanlığına boş bir gülümseme ile

Sürünüyorum gerisin geri yaşama
Sinir sistemim tamamen altüst
Tersyüz oluyorum

Ona bir bakın şimdi
Daha solgun nedense
Fakat kendine geliyor
Tıkanmaya başladı,
Çok uzun süre geçti konuşmayalı
Benim ağızımdan çıkan sözcükleri pekala duyabilir.

Ve bu sözcüklerle görebiliyorum
Net olarak ardından beni saran bulutların
Biraz zaman tanıyın, sonra söyleyin adımı
Şimdi duyabiliyoruz kendimizi yeniden
Dayanıyorum güne
Tüm bulutlar rüzgarla sürüklenip gitmişken
Seninleyim şimdi söyleyebiliyorum adını
Şimdi. duyabiliyoruz kendimizi yeniden

Kıvnlmış bir köşeye
Fakat hala titreşiyor ekran
Sonu gelmeyen bir çöp akışı ile … Ianetlemek için bu yeri
Rastlantısal görüntüler denizinde
Kendini yokedici hayvan bekliyor dalgalann kırılmasını

Duruyor eşikte ateşli bir öfkeye kapılmış
Ve cehenneme fırlatılmış olarak o … lanetleyecek bu yeri
Çılgın gibi saldırıyor dört bir yana ve hala titreşiyor ekran
Bekliyor alevlerin sönmesini

 

Take It Back – Geri Alır

Sevgisi üzeriine yağıyor bir meltem yumuşaklığıyla
Onun nefesini dinliyorum, denizdeki dalgalann sesini andınyor
Tümüyle onu düşünüyordum, kavrularak heyecan ve arzuyla ,
Karanlığa fırlatılıyorduk, yanıyordu dünya

Sözünü geri alabilir, belki bir gün geri alır

Bu yüzden gözlüyorum onu, yalan söylüyorum ona,
sözler veriyorum yerine getiremediğim
Sonra duyuyorum onun yükselen kahkahasını, derinlerden yükselen
Ve zorluyorum onu kanıtlaması için sevgisini bana, alabileceğim her şeyi alıyorum

Ve sınıra itiyorum onu, görmek için sözünde durup durmayacağını
Sözünü geri alabilir, belki bir gün geri alır

Artık farkına vardım uyarıların, dört bir yandan haykıran
Kolaydı aldırmamak onlara ve Tann biliyor ki denedim
Tüm kandırmacaları, yalanlara dönüştü doğrulanm
Teklikeyi göremez ya da denizin yükselişini duyamaz olacak kadar

Sözünü geri alabilir, bir gün geri alacak

Sözünü geri alabilir, bir gün geri alacak

Sözünü geri alabilir, bir gün geri alacak

 

Coming Back To Life – Hayata Geri Dönüş

Neredeydin, ben yanıp tutuşmuş ve yıkılmışken
Gürılerin penceremden kayıp gidişini izlerken
Neredeydin, ben incinmiş ve çaresizken
çünkü söylediklerin ve yaptıkların sarıp satın alıyor beni
Sen can kulağı ile dinlerken bir başkasının anlattıklarını
Can atarken duyduklarına inanmak için
Ben dimdik bakıyordum, içine doğru parıldayan güneşin

Düşüncelere dalıp ve zamana kapılıp gittim
Yaşamın tohumları ve değişimin tohumları ekilirken.
Dışarıda yağmur yağdı, kopkoyu ve usul usul
Ben üzerinde kafa yorarken bu tehlikeli fakat karşı konulmaz oyunun
Eşsiz bir yolculuğa çıktım sessizliğimiz boyunca
Anladım anın geldiğini
Geçmişi yok etmek ve yaşama geri dönmek için

Eşsiz bir yolculuğa çıktım sessizliğimiz boyunca.
Anladım bekleyişin başladığını
Ve dümdüz yola koyuldum… içine doğru parıldayan güneşin .

 

Keep Talking – Konuşmaya Devam

(Stephan Hawking) Milyonlarca yıl boyunca insanoğlu tıpkı hayvanlar gibi yaşadı
Sonra bir şey oldu hayal gücümüzün dizginlerini salıveren
Ve öğrendik konuşmayı

Bir sessiz1ik var beni kuşatan
Doğru düşünebileceğimi zannetıniyorum
Köşede oturacagım
Kimse rahatsız edemeyecek beni
Şimdi konuşmam gerekiyor sanırım ~ Neden benimle konuşmuyorsun?
Şimdi konuşabileceğimi zannetmiyorum ~ Benimle hiç konuşmuyorsun!
Sözcüklerim doğru çıkmayacak ~ Ne düşünüyorsun?
Sesimin boğulduğunu hissediyorum ~ Ne hissediyorsun?
Şimdi kendimi zayıf hissediyorum ~ Neden benimle konuşmuyorsun?
Fakat zayıflığımı gösteremem ~ Beniırıe hiç konuşmuyorsun!
Bazen merak ederim ~ Ne düşünüyorsun?
Buradan nereye gidiyoruz ~Ne hissediyorsun?

Böyle olması gerekmez
Tüm yapmamız gereken konuşmayı sürdürdüğiimüzden emin olmaktır

Neden benimle konuşmuyorsun ?
Benimle hiç konuşmuyorsun !
Ne düşünüyorsun?
Ne hissediyorsun?
Neden benimle konuşmuyorsun?
Benimle hiç konuşmuyorsun ?
Ne düşünüyorsun?
Buradan nereye gidiyoruz?

Sesimin boğulduğunu hissediyorum ~ Şimdi nefes alamadığımı biliyorsun
Hiçbir yere gitmiyoruz
Hiçbir yere gitmiyoruz

Böyle olması gerekmez
Tüm yapmamız gereken konuşmayı sürdürdüğümüzden emin olmaktır.

 

Lost For Words – Kelimelerde Kaybolmuş

Zamanımı geçiriyordum can sıkıntısı içinde
Gömüldüm bir kazan dolusu kine
İşkence gördüğümü ve felce uğradığımı hissettim
Bunun dışındaki her şeyin bekleyebileceğini düşündüm

Sen zamanını harcarken düşmanlarınla
Kin ateşinin girdabına kapılmış
Hayal tünelinin ötesinde gerçeklik yitip gidiyor
Gecenin içindeki gölgeler gibi

Kendini önlemlere adamanın
Hiç yararı olmayacak
Çünkü sayılabilecek hiçbir güvenlik kalmayacak
Doğru olan çıkıp gidince kapıdan

Görüyor musun karanlığın günlerini soldurduğunu?
Doğru mu yumruklarınla yerleri dövdüğün?
Soyutlanmış bir dünyaya sıkışıp kalmışsın

Asma büyürken kapının üzerine doğru
Bu yüzden ben açıyorum kapımı düşmanlarıma
Ve soruyorum silip temizleyebilir miyiz mazimizi diye
Fakat onlar siktir olup gitmemi söylüyorlar
Bilirsin başarmak kolay değil.

 

High Hopes – Yüksek Umutlar

Bulunduğumuz yerin ufkunun ötesinde yaşıyorduk gençken Cazibelerin ve mucizelerin dünyasında
Düşüncelerimiz başı boş geziniyordu durmaksızın ve sınır tanımada
Çalmaya başladı ayrım çanı

Uzun Yol boyunca ve Geçit’ten aşağıya doğru
Hala buluşuyorlar mı Kanal’da
Gürültücü bir grup vardı izimizden gelen
Zamanın önünde koşarak alıp götürdü düşlerimizi
Geride sayısız küçük yaratığı, bizi bağlamaya çalışan yeryüzüne
Ağır ağır çürüyerek tükenen bir yaşama
Çimler daha yeşildi
Işık daha parlaktı
Dostlarla çevrili
Harika geceler

Ötesine bakıyoruz geride bıraktığımız köprülerin kızaran korlannın
Bir an için gözümüze ilişiyor ne kadar yeşil olduğu öte yanın
İleriye atıyoruz adımlanmızı fakat düşlerimizde gerisin geri dönüyo
Sürüklenerek gücü ile içimizdeki bir gelgitin

Daha yükseklerde açılmış bayrak ile
Eriştik baş döndürücü doruklarına düşlenen dünyanın
Sonsuza dek arzu ve tutkuyla yüklü
Bir açlık var daha doyurulmamış
Yorgun bakışlarımız hala başı boş geziniyor ufukta
Çakılıp kaldığımız halde bu yolun üzerine defalarca

Çimler daha yeşildi
Işık daha parlaktı
Tatlar daha güzeldi
Harika geceler
Dostlarla çevrili
Kızaran şafak sis akan su
Sonsuza akan ırmak
Sonsuzluga dek

Okan hakkında

PinkFloydTurk.Net admini, Floyd fanı, müziksever, eski ses mühendisi, amatör astrofotoğrafçı.

20 Ekim 2007 tarihinde Albümlerin Türkçe Sözleri içinde yayınlandı ve , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. Yorum yapın.

Yorum bırakın